Erhvervslivet i Lejre

Kære alle.

Jeg er stolt af det erhvervsliv, vi har i vores kommune. Her hos os skal vi arbejde med erhvervslivet. Lokale kvalitetsprodukter sætter Lejre på landkortet og sikrer arbejdspladser i kommunen.
Samtidig er stærke virksomheder i vækst fundamentet for at finansiere den nære velfærd og det fritidsliv, som er indeholdt i det gode liv i Lejre Kommune.

Egentlig handler det om at fortsætte meget af det, vi allerede gør.

Vi er nemlig godt i gang med at gøre Lejre Kommune til et endnu bedre sted at etablere og drive virksomhed. Det vidner Dansk Industris årlige undersøgelse af det lokale erhvervsklima i landets 98 kommuner om. Sidste år hoppede Lejre 39 pladser frem på listen. Resultatet skyldes ikke mindst vores mange fantastiske virksomheder, der gør kvalitet til en god forretning.

I de kommende år skal vi sætte barren endnu højere. Jeg vil arbejde for, at vi sammen gør Lejre til en af landets førende erhvervskommuner.

Det Konservative Folkeparti vil konkret arbejde for, at

• Lejre Kommune er mere aktiv i forhold til at skaffe tilgængelig erhvervsjord og i grundstørrelser, som svarer til virksomhedernes forskellige behov
  • Erhvervsvirksomhedernes behov og ansøgninger opprioriteres i den kommunale sagsbehandling
  • Kommunale udbud øger de lokale virksomheders mulighed for at få opgaverne og blive leverandører til kommunen.
    Med det, kan vi som kommune være med til at øge virksomhedernes
    muligheder for vækst og innovation.
  • Vores virksomheder får mere gavn af både de lokale, regionale og nationale erhvervsudviklingstilbud
  • Lejre Kommune og virksomhederne styrker samarbejdet om uddannelse og tiltrækning af manglende og kompetent arbejdskraft.

Grethe Saabye
Borgmesterkandidat